Activitats

Dimarts, 24 Octubre 2017 21:21

Festa de la carbonera (2004)

(0 votes)

També com una iniciativa sorgida de la massa social, l’any 2004 es va plantejar de fer una carbonera, una activitat ambiciosa, ja que feia falta un número important de participants per poder-la organitzar, i controlar-ne el desenvolupament durant molts dies.

Així, es va construir una carbonera de dimensions reduïdes, suficient per tal de donar a conèixer, a les persones que no ho havien vist mai, com era aquest procés de l’elaboració de carbó, i com s’aconseguia la combustió interna de la fusta per evitar  que es pogués cremar, obtenint, per tant, un material apte per a fer foc. Passada una setmana, i un cop finalitzada la combustió, es va procedir a desmuntar la carbonera, amb el resultat d’un munt de sacs de carbó que es van repartir entre els participants.

Read 691 times Last modified on Dijous, 20 Setembre 2018 08:46

Sobre nosaltres

L’Associació Cultural L’Espona va sorgir l'any 2000 amb la voluntat de fomentar l’estudi i la divulgació de la història, la cultura i les tradicions pròpies de la Palma d’Ebre, i amb la intenció d’afavorir la solidaritat, el respecte i la tolerància, així com la interrelació i la convivència entre tots aquells que conformem el teixit social del poble. Des d'aleshores, organitza diferents iniciatives i activitats culturals i ofereix una sèrie de serveis tant als seus associats (que actualment superen el centenar) com a tot aquell que hi pugui estar interessat, així com al públic en general.
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account